ورود | آموزش ورود |
تاريخ ثبت : 13 دی 1390 ساعت 8 و 51 دقیقه
در ژانویه 2008 شرکت "Limbo"یک پروژه انتخاباتی برای نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا هیلاری کلینتون و باراک اوباما بوسیله sms اجرا نمود. در این پروژه بیش از یک میلیون پیام کوتاه برای تبلیغ و معرفی هر یک از طرفین ارسال شد. هدف تعیین میزان تغییر عقاید و نظرات رای دهندگان با تبلیغات بوسیله پیامک بود و نتایج حاصله اثبات کرد که تبلیغات باsmsمی تواند ابزار مناسبی برای نامزدها جهت تاثیر بر عقاید دریافت کنندگان و رفتار رای دهنگان باشد. مدیر بازاریابی "Limbo"راب لاوسون در بارلینگام کالیفرنیا می گوید تبلیغات بوسیله پیام کوتاه عقاید 28% دریافت کنندگان را تغییر داده و حدود 14% آنان گفتند نگاهشان به نامزدها پس از دریافت پیام کوتاه مثبت تر شده است، وی بیان داشت که این نوع تبلیغات در مقایسه با دیگر برنامه های تبلیغاتی 53% اطلاع رسانی بهتری داشته که میزان قابل توجهی است. · 6% کل افراد تغییرات چشمگیری در عقاید انتخاباتی خود داشتند. · 9% آفریقائی آمریکائی ها تغییرات چشمگیری در عقاید انتخاباتی خود داشتند. · 7%افراد بالای 35 سال تغییر بارزی در عقاید خود پیدا کرده بودند. · 22% کل افراد تا حدودی عقاید انتخاباتی شان تغییر کرده بود.
· 37% توجه بیشتری به پوشش خبری در مورد نامزدها کرده بودند
· 12% از شرایط دیگر نامزدها آگاه تر شدند. · 7% از وب سایت نامزدها بازدید کرده بودند. (مترجم : قسمت پائین پیام های تبلیغاتی ارسال شده آدرس سایت کاندیدا درج شده بود) · 24% تمایل داشتند که از وب سایت نامزدها بازدید کنند. · 5% سایت اینترنتی نامزدها را با موبایل مشاهده کرده بودند و 9% برای انجام آن در آینده برنامه ریزی کرده بودند. همچنین "Limbo"از دریافت کنندگان پیام کوتاه درباره احساسشان بابت دریافتsms پرسید که: · 56% افراد بیان کردند که خوشحال شده اند. · افراد 34-25 سال راضی ترین گروه بودند. · مردان نسبت به زنان از دریافت پیامک احساس بهتری داشتند.
آقای لاوسون افزود :پیش بینی می شود نامزدها تا قبل از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از 500 میلیون دلار جهت تبلیغات باsms هزینه کنند! |